.

.

Tuesday, July 2, 2013

REJIM ASSAD' PENJAGA BORDER' REJIM ZIONIS


TERKINI: 29/06/2013

DAR'AA: Untuk kesekian kalinya Israel dilihat terus membantu mempertahankan rejim Assad secara langsung apabila peluru/ roket2 buatan rejim zionis itu mula digunakan oleh askar2 rejim Assad/ sekutunya dlm menggempur dan menyerang kedudukan2 pejuang Syria...

Dalam perkembangan terbaru beberapa roket yg diyakini adalah buatan Israel telah dijumpai di sebuah pekan di sekitar bandar ini selepas serangan2 gila yg dilancarkan oleh tentera rejim/ sekutunya beberapa hari lepas terhadap pekan ini...

Sebelum ini juga telah didedahkan bagaimana jet2 tentera udara Israel telah membantu rejim dengan membedil dan memusnahkan beberapa makmal dan stor peluru2 berpandu rejim Assad di sekitar pinggir Damsyik setelah ia begitu hampir ditawan oleh pejuang...!! 




klip ini dirakam oleh Mujahideen Brigade al-Islam...Tulisan2 di roket ini ditulis dalam bahasa hebrew yg jelas menunjukkan ia buatan Israel!



Dakwaan media dunia/ barat bahwa tindakan jet2 israel membedil makmal/stor senjata rejim Assad tersebut supaya senjata merbahaya tersebut tidak jatuh ke tangan Hizbola adalah satu PEMBOHONGANnyata!!

Ini kerana rejim Assad sendiri sedang dibantu oleh Hizbola dlm memerangi pejuang2...Malah Hizbola lah yg paling dihadapan dalam berdepan dan menentang pejuang2 saat ini..maka logik apakah ia perlu dimusnahkan? Bukankah lebih baik dibiarkan shj diambil alih oleh Hizbola yg boleh menggunakannya utk memerangi para pejuang Syria nanti...??

Fakta lain pula ialah kawasan sekitar makmal/stor yg dibom oleh jet2 israel tersebut ketika itu sebenarnya sedang digempur hebat oleh pejuang2 FSA yg telah merancang utk mengambil alih makmal/ stor senjata2 berkenaan..namun inilah berita yg telah digelapkan oleh media rejim khasnya dan media2 dunia amnya..!


 



Lebih awal dari itu pula sebagaimana yg telah dilaporkan sblm ini bagaimana kereta2 kebal Israel telah membedil para pejuang yg telah hampir menawan pos2 rejim Assad di sempadan Syria- Israel di sekitar kawasan garisan bukit Golan setelah diminta oleh pihak rejim Syria yg ketika itu begitu terdesak!!


Malah lebih awal dari itu..sebagaimana yg didedahkan oleh beberapa bekas kolonel rejim yg telah menyertai FSA, iaitu setelah kunjungan menteri luar Syria Walid Muallim ke Tel Aviv , pihak tentera Israel telah meminjamkan beberapa pesawat pengintip (drone) kepada rejim Assad bagi mengesan kedudukan para pejuang...antaranya ada yg telah ditembak oleh pejuang...

Lebih lucu lagi menteri berkenaan telah menaiki helikopter rejim Israel utk ke Tel Aviv!! Bagaimanakah sebuah negara yg mendakwa kononnya begitu ketat bermusuh dgn Israel...(tiada hubungan diplomatik antara kedua2 negara).....boleh membenarkan menteri luarnya berulang alik ke Tel Aviv dengan menaiki helikopter tentera Israel sendiri....??!!

Ini belum lagi dikira kenyataan Simon Peres dll pembesar2 Israel yg tersasul mengakui bahawa rejim Assad tidak pernah dianggap seteru oleh rejim Israel selama ini!!

Inilah antara bukti2 nyata bahwa rejim Nusairi yg ditabalkan oleh kuasa barat khasnya Peranchis puluhan tahun dulu telah lama merencanakannya sebagai sekutu terpenting bagi rejim Israel di rantau paling penting ini...kerana itulah bukit Golan yg begitu kaya, subur dan startegik telah diberikan secara percuma oleh Assad kpd Israel bila tiada pun sebarang usaha utk mendapatkannya kembali...sebagai tanda persahabatan antara kedua2 rejim di sebalik 'tembok permusuhan' tersebut !!

Cuma apa yg berlaku dlm krisis skrg pihak Syria terpaksa meminta bantuan Israel utk mempertahankan kuasanya setelah lebih 40 tahun lamanya rejim Assad berkhidmat menjadi 'penjaga border' Israel dengan begitu baik ...!

Dan dari sinilah mula timbul KERAGUAN2 tentang cerita 'permusuhan ketat' rejim Assad dan juga rejim2 syiah lainnya spt Iran/Hizbola yg mendakwa berseteru dengan rejim zionis tersebut!

Inilah juga antara sebab mengapa pemimpin dan ulama2 Palestin skrg spt Syekh Raed Solah dll dengan tegas menyatakan rejim Assad selama ini hanyalah 'penjaga Border' Israel jua..demikian juga Iran dan Hizbola yg sebenarnya tidak pernah bermusuh dgn Israel dlm erti kata sebenarnya, walhal di sana masih banyak lagi fakta lain yg menunjukkan hakikat ini!! 

No comments:

Post a Comment