.

.

Thursday, April 11, 2013

Turkey dan PRU 13 Malaysia..

 
Rajab Tayyip Erdogan berkata jika Anwar Ibrahim berjaya menjadi Perdana Menteri Malaysia selepas PRU 13 ini maka beliau bercadang akan mula membentuk kembali jaringan negara-negara Umat Islam di bawah Empayar Othmaniah seperti ketika di zaman keagungan empayar tersebut suatu ketikan dahulu..

Malaysia dipilih kerana sejarahnya telah bermula semenjak 500 tahun dahulu di mana Empayar Kesultanan Melayu Melaka pernah menjadi sayap kanan kepada Empayar Othmaniah Turkey di sebelah rantau Asia tenggara selepas Negara Aceh Darussalam..

Jaringan islam ini agak sukar dilaksanakan kerana para pemimpin negara umat islam kebanyakkan agak gentar utk menghadapi tekanan dari EU kerana kebanyakan menolak islam dalam kehidupan bernegara.. Tetapi Insyallah usaha ke arah itu akan belaku..

Jaringan ini bukannya utk menghancurkan dunia tetapi ingin menyatukan suara umat islam seluruh dunia di atas ketidak-adilan dunia barat menindas umat islam dan juga umat masua yg tidak sehaluan dengan mereka selama ini..

Sebelum kita membina kekuatan material kita harus membentuk kekuatan akidah, iman dan mental.. Umat islam tidak akan bangkit buat selama-lamanya selagi mana mereka menolak hukum Allah dan melakukan kezaliman di dalam pemerintahan bernegara..

Perjuangan Anwar Ibrahim yg memberikan hak kesamarataan kepada keseluruhan rakyat jelata, keadilan, kebajikan dan menekankan espek ilmu sebagai tunjang kekuatan adalah menepati kehendak agama islam.. dan itulah juga yang menjadi teras kekuatan empayar-empayar islam sehingga mampu berdiri teguh dan memerintah lebih dari 800 tahun

6 comments:

  1. sampai macam tu sekali?
    kesahihan yang boleh disangkal..

    ReplyDelete
  2. turki negara islam sekular sebenar !! sekutu nato dan israel . puih

    ReplyDelete
  3. Turki negara sekular ttp yg menang pru turki yg terbaru ialah parti Islam & pernah dinafikankemenannya kerana hdk melaksanakan Islam.

    ReplyDelete
  4. ini cakap retorik sahaja. kalau nak wujudkan jaringan khalifah ottoman sekarang pun boleh buat. Apa akidah yang kau pandai sangat tu. Aku tanya dimana Allah kau boleh jawap?

    ReplyDelete
    Replies
    1. astaghfirullah..... soalan ni kita x boleh pertikaikan tentang dimana allah kerana allah itu tidak menyerupai dengan sifat hamba-hambanya dan sesungguhnya Allah itu berada di arsyinya yang tinggi iaitu kedudukan yang lebih tinggi daripada makhluknya.... ttpi arsyi ini bukan bermaksud tempat allah berada ttapi kekuasaanya meliputi segala yang ada di langit dan di bumi

      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete